Har du brug for rådgivning?

Har du brug for rådgivning?

Vi ved, at der er mange følelser på spil, når man rækker ud efter en hjælpende hånd, eller blot overvejer det, og vi er her for at støtte dig hele vejen.

Anonym rådgivning til dig, der er udsat for vold eller lever med følgerne af vold

Vold kan se ud på mange måder – den kan være fysisk, psykisk, seksuel, digital, materiel eller økonomisk. Uanset hvilken form for vold du har været/er udsat for, er vi her for at støtte dig.

Er du i en akut situation, eller bærer du på oplevelser fra fortiden? Så skriv til vores anonyme chatrådgivning.

Er du i tvivl, om du er udsat for vold? Så kan du læse mere om de forskellige voldstyper her

Har du brug for en plads på vores krisecenter? Så tryk her

Vores rådgivere sidder klar på chatten onsdage fra kl. 16-19.

Chatten bliver faciliteret af en af LivaPeoples socialfaglige medarbejdere og/eller en frivillig rådgiver, der sidder klar til at lytte, støtte og hjælpe dig med at finde vejen videre. Vi møder dig der, hvor du er, og hjælper dig i dit tempo.

Gruppechat til dig, der vil blive klogere på grænser, kroppen og selvværd

Unge i alderen fra 15 til 30 år, dette er din plads til at tage kontrol over dit liv, udforske dine grænser og styrke dit selvværd.

Hver tirsdag fra kl. 19.00-21.00 kan du deltage i LivaPeoples gruppechat, hvor du har mulighed for at chatte med andre unge, der er i en lignende situation som dig.

I gruppechatten taler vi om emner som sex, kroppen, seksualitet, grænser og det at føle sig presset eller lokket ud i noget, man ikke havde lyst til, og meget mere.

Chatten bliver faciliteret af en af LivaPeoples socialfaglige medarbejdere og/eller en frivillig rådgiver.

Principper i vores rådgivning

– Alle er velkomne. Vi lytter og rådgiver – uden at dømme.

– Rådgivningen er uforpligtende, og du har mulighed for at være anonym, når du ringer/skriver.

– Du vil indledningsvis blive spurgt om din alder, dit køn og hvilken kommune, du kommer fra. Dette bruger vi udelukkende til at lave statistik over, hvem der henvender sig, samt for at rådgiveren kan hjælpe dig bedst muligt.

Hvis du er i tvivl, om vi kan hjælpe dig – ring eller skriv alligevel. Så kan vi sammen finde ud af, hvad vi kan gøre for dig, eller om vi skal henvise dig til et tilbud, der er mere relevant for netop din situation.